Alumil se listeaza la BVB

Alumil Rom Industry, companie producatoare de profile din aluminiu, parte a grupului european Alumil Mylonas (cu afaceri in mai multe tari in domeniul aluminiului), a primit avizul CNVM pentru a lansa o oferta publica initiala in vederea listarii la Bursa de Valori Bucuresti (BVB). Oferta cuprinde un pachet de 6.250.000 actiuni la un pret de 4,6 RON/actiune si va fi derulata in perioada 8-18 decembrie 2006 prin societatea de brokeraj Alpha Finance (societate a Alpha Bank).

Pachetul de actiuni din oferta reprezinta 20% din capitalul social majorat, numarul curent de actiuni fiind de 25.000.000 cu o valoare nominala de 0,2 RON. Cifra de afaceri pe anul 2005 a fost de 84,5 milioane RON (conform prospectului de oferta) iar profitul net de 12,4 milioane RON, adica aproximativ 0,5 RON/actiune. Raportat la pretul de vanzare de 4,6 RON avem un indice PER pentru anul 2005 de 9 (pretul actiunii raportat la profitul anual - echivalent cu numarul de ani necesari pentru a recupera pretul actiunii din profitul realizat), adica o valoare pret/profit considerata buna pe bursa romaneasca.

Desi rezultatele pe anul in curs la 6 luni au fost mai slabe ca cele de anul trecut (in general pentru ca o suma destul de mare a fost alocata ca si rezerve pentru marirea de capital social), rezultatele la 9 luni ale grupului Alumil Mylonas (din care compania face parte) sunt foarte bune, profitul fiind dublu fata de cel din 2005. Ma astept ca profitul sa creasca simtitor si la compania din Romania cu precizarea ca in acest an rezultatele vor fi afectate semnificativ de costul listarii la bursa si rezervele alocate pentru marirea de capital social (care sunt de peste 1,2 milioane de euro).

Insa, infuzia de capital care poate veni in urma acestei oferte este destul de mare (28.750.000 RON), ceea ce ar putea insemna investitii semnificative in perioada urmatoare, deci probabil si o crestere a profitului semnificativa in urmatorii ani. Prospectul de oferta realizat de Alpha Finance este foarte bine documentat, ofera foarte multe informatii despre aceasta societate si il puteti consulta aici.

adrian
December 11th, 2006 9:37 pm

Ati investi in IPO Alumil? Credeti ca opferta va fi suprascrisa? Care va asteptati sa fie profitul la listare?
Multumesc,

December 12th, 2006 3:40 am

Da, as investi in Alumil. In special pentru ca nu detin actiuni in domeniul industrial si e bine ca portofoliul sa fie diversificat si ca domeniu de activitate (acum am prea multe actiuni din domeniul financiar) si Alumil pare a fi o optiune buna. Domeniul lor de activitate (profile aluminiu) e strans legat de cel al constructiilor care se afla in cea mai mare crestere din toata industria. Sunt lideri de piata in domeniul lor si au in spate un grup foarte mare european.
Nu cred ca pretul de intrare va fi foarte mare la listare (depinde cand va avea loc listarea) dar oricum se poate obtine un 20% (daca listarea are loc in maxim 3 luni atunci e un profit decent). Pretul de vanzare mi se pare usor subevaluat fata de cel real, adica pare o oferta corecta si pentru ei si pentru investitori. Cam de aceiasi parere sunt si brokerii (de exemplu cei de la Vanguard care vad un pret de 5.1-5.5 la listare dar precizeaza ca estimarea e destul de conservatoare). Probabil ca va fi suprasubscrisa, desi perioada aleasa pentru IPO mi se pare destul de proasta acum inainte de sarbatori.
Zilele urmatoare ma decid daca investesc si eu in Alumil sau nu. Sper sa apara ceva informatii intre timp despre gradul de subscriere provizoriu. Oricum, ma astept ca actiunea sa creasca mai semnificativ ceva mai incolo, dupa ce vor incepe sa faca profituri mai mari generate de infuzia de capital obtinuta din listarea la bursa.

December 12th, 2006 6:06 am

Eu nu ma pricep la sinusoida ampla a trendurilor de sub umbrela BVB dar aceste trenduri pe termen lung trebuie sa se suprapuna -ca oriunde in lumea civilizata- cu valoarea data de evaluarea stiintifica a intreprinderii.
Am citit cartile Beeting the Streets de Peter Linch ( a condus la profituri uriase pe termen lung un celebru fond de investitii american) si Warren Buffett Way ( primul investitor bursier al planetei) iar concluzia care o trag este ca nu merita investit in Romania decat in societati nesupraevaluate prea mult ori cresterea recenta pe bursa cu 70% a valorii actiunilor Alumil ma face sa cred ca in zilele astea trendul e prea apucat de un val emotional.

December 12th, 2006 6:38 am

Scuze. Retractez 100% comentariul meu anterior. Nu Alumil ci Amonil este societatea careia i s-au apreciat recent cu 70% actiunile…

December 12th, 2006 1:15 pm

Ma miram cum a putut creste Alumil cand nu e inca listat :) Chestia cu Amonil intradevar e ciudata … eu zic ca e speculatia dinainte de faliment :)

ADRIAN
December 12th, 2006 6:48 pm

Ma incanta ideea de a subscrie la Alumil, ce parere aveti?

Stie cineva cand va fi listata pe BVB?

December 12th, 2006 6:55 pm

Pai cred ca am scris parerea mea mai sus (primul meu comentariu). Data listarii nu se stie, nici ei nu cred ca o stiu exact (de obicei depinde de o gramada de factori, CNVM, etc). Daca ne luam dupa listarea Transelectrica ar trebui sa se faca destul de repede adica inainte de martie as zice eu. Dar au existat si cazuri cand listarile s-au facut chiar si la 6 luni dupa IPO. Oricum nu ma astept sa fie facuta mai repede de februarie. Actiunea pare a fi una buna, nu stiu insa ce sa zic daca investitia acum in SIF sau altceva va aduce mai mult profit pana cand Alumil se va lista sau nu. Potential de crestere exista, asta e clar.

December 14th, 2006 11:32 am

Buna. As dori daca e posibil o analiza mai recenta pt Alumil - am vorbit cu un broker , cu intentia de a subscrie si eu, si mi-a zis ca nu recomanda absolut deloc acest lucru, deoarece e o diferenta uriasa intre valoarea reala a actiunii (undeva sub un RON) si pretul cerut de ei 4,6 RON. Spunea ca DOAR daca se suprasubscriu toate actiunile se va mentine pretul dupa listare, altfel va scadea foarte mult.

December 14th, 2006 1:40 pm

Fiecare broker are parerea lui. Nu stiu cat de bun e brokerul respectiv, dar daca Vanguard care sunt printre cei mai mari de pe piata si-au permis sa dea o parere oficiala ca actiunea valoreaza intre 5 si 5.4 lei eu am incredere in parerea lor (plus ca sunt de aceiasi parere). Probabil brokerul tau a estimat strict dupa valoarea activelor fara sa tina cont de cifra de afaceri, pozitia pe piata, profit, etc. Este drept ca multe din sediile Alumil sunt inchiriate (desi in orasele cele mai mari sunt proprietari ai spatiilor). Asta nu ii impiedica cu nimic sa faca profit si sa aiba o cifra foarte buna de afaceri.
Exista multi brokeri care cand estimeaza o afacere pun foarte mare pret pe active. Activele sunt greu de estimat in multe situatii - gandeste-te cum estimezi activele Google - acolo brandul si milionanele de vizitatori valoreaza enorm si nu cladirile si calculatoarele.
Sunt deacord insa cu brokerul tau ca daca nu se suprasubscrie ar putea sa scada dupa listare - dar asta e valabil la absolut orice actiune, indiferent de active (pentru ca asta inseamna ca nu exista interes suficient). Insa in nici un caz sa scada foarte mult cum zice el - adica spre un leu. Si intreaba-l pe brokerul tau cate actiuni de pe piata sunt supraestimate fata de active si o sa constati ca majoritatea sunt.
Deci pe de o parte are dreptate, dar asta daca nu tii cont decat de un factor al afacerii, ori o afacere nu poate fi estimata doar dupa active.

December 14th, 2006 1:55 pm

M-am uitat din nou pe prospect: Activul fix (cladiri, masini) este 1.1 RON/actiune. Activul circulant (marfa pe stoc, bani de incasat de la clienti, disponibilitati banesti) este 2.3 RON/actiune. Deci active totale 3.44 RON/actiune. Brokerul tau a luat in calcul doar activele fixe, nu activul total. Oricum, ce trebuie tinut cont la Alumil este ca o mare parte a business-ului lor este comertul, profilele de aluminiu sunt fabricate de grupul care ii detine nu de ei, ei doar le finiseaza aici si le vand. Cand faci comert, activele fixe sunt mici pentru ca o mare parte din active o reprezinta marfa pe care o vinzi.

December 14th, 2006 3:28 pm

Temerile brokerului sunt in cea mai mare masura legate de “tendintele” de externalizare a profitului pe care il au grecii - poate vor de fapt doar un imprumut rentabil , iar banii vor fi scosi din tara - si de faptul ca in acest moment subscriere ar fi in jur de 19% - deci foarte mica , amandoua posibilitatile pot trage actiunile mult in jos dupa listare..

December 14th, 2006 6:29 pm

Pai daca e sa speculam atunci la orice actiune ii gasim hiba … poate ca si Petrom si BCR pot fi banuite de aceleasi lucruri (externalizarea profitului), nu? Daca vor face tampenii dupa listare actiunile vor scadea ceea ce ii va afecta si pe ei si angajatii lor (si nu cred ca vor asta). Chestia cu rata de subscriere e deja altceva, nu am acces la informatii de genul asta. Oricum daca nu se subscrie 80% oferta se anuleaza. Toate ofertele initiale presupun o gramada de riscuri (poate ca nu se subscrie suficient, nu stii cand se va lista, etc) Insa au existat si oferte intiale de mare succes (Broker Cluj a adus profit 200% in cateva luni de exemplu, Transelectrica acum e cotata la dublul valorii initiale din oferta). Daca brokerul tau are alte informatii interne din companie si iti zice sa nu investesti atunci nu investi :) Datele oficiale sunt bune, iar la altfel de date nu am acces.
Mie inca imi pare rau ca nu am avut bani sa subscriu la Transelectrica si ca nu am subscris mai mult la Broker Cluj la momentul respectiv. In general imi place ideea de a subscrie la oferte initiale (desi au existat destule care nu au adus profit sau au adus profit foarte mic).
Oricum, nu vad de ce brokerul ar avea vreun interes sa nu subscrii, deci inseamna ca asta e parerea lui sincera :)
Sincer nu prea cred in varianta cu imprumutul ieftin, o listare nu cred ca poate fi considerata un imprumut ieftin (presupune costuri destul de mari, comisioane, riscuri). Gandeste-te ca grecii au acces la credite foarte ieftine oricum. Iar daca fac tampenii dupa listare isi risca imaginea si cota de piata.
Pe de alta parte, din ce imi amintesc eu pana acum recomandarile Vanguard au fost bune la toate ofertele initiale (din ultima vreme), asa ca eu am incredere in parerea lor. Oricum, punand in balanta castigul potential (20% estimat de Vanguard la listare) si riscurile, probabil ca oricine ar trebui sa se gandeasca serios si daca subscrie sa nu subscrie sume mari (eu intentionam sa subscriu in jur de 7% din portofoliu insa nu mai am timp pana luni sa eliberez banii necesari - banii de pe actiuni se incaseaza cash in 3 zile de la vanzare).

December 15th, 2006 11:42 pm

Tocmai am aflat informatii noi: Alumil a fost deja suprasubscrisa - 6,89 milioane actiuni subscrise - si mai este inca o zi de subscriere (luni, 18 decembrie). Deci totusi oferta a fost suficient de interesanta ;)

Doru
December 18th, 2006 8:38 am

Vali, brokerul tau a intuit bine.Banii de la bursa vor fi folositi ptr plata datoriilor catre grup iar partea cu investitia este “vrajeala” ptr moment. Situatiile financiare sunt “cosmetizate” (initial Alumil trebuia sa anute IPO in martie dar auditorul nu a vrut sa-si acorde opinia pe situatiile financiare )

December 18th, 2006 3:17 pm

Doru, multe situatii financiare sunt cosmetizate. Am vorbit cu angajati ai bancilor si mi-au spus cum se fac situatiile inclusiv la ei. Sa fim seriosi. Dar de la a “cosmetiza” pana la a induce grav in eroare eu zic ca este un pas destul de mare. Nu am investit in Alumil, dar pentru binele bursei romanesti sper sa nu fie chiar asa cum ziceti voi :). Iar faptul ca s-a amanat IPO nu inseamna nimic, decat ca au vrut sa aiba o intrare la un moment cat mai oportun - asta e valabil la orice firma - uite, statul roman nu mai vrea sa listeze Romtelecom acum tocmai pentru ca i se pare un moment neoportun si nu ar putea obtine pretul potrivit. Oricine care vrea sa faca profit va face tot ce se poate pentru a gasi momentul optim ca sa obtina cat mai multi bani, doar nici ei nu vin ca sa faca donatii pe bursa ci ca sa faca afaceri. Oricum ar fi, oamenii deja au investit in Alumil :) Vom vedea daca au facut bine sau nu

December 18th, 2006 4:10 pm

Daca am auzit bine, e nebunie cu ultima zi de subscriere, a fost suprasubscrisa de 9 ori… sorry ca nu am avut mai multi bani am, bagat de proba 2000 ron :)
Apropo de asta, daca acum primesc actiuni numai de 200 ron din 2000, ce fac cu restul , mai merita sa cumpar cand intra efectiv pe bursa? sau pretul va fi din start f mare la intrarea pe bursa? ce imi recomanzi?

adrian
December 18th, 2006 4:48 pm

Oferta se pare ca este suprascrisa de peste 15 ori, pana la urma. Am subscris si eu o suma, dar mi se va aloca abia a 15-a parte. Daca stiam, poate alegeam sa plasez banii in alte actiuni. Asta arata cat e de avida piata de IPO-uri bune, care sa lase loc de castig si investitorilor. Numai bine si sarbatori fericite.

December 18th, 2006 8:37 pm

Surprinzator daca e chiar asa … chiar asa mult sa se fi subscris in ultima zi? Totusi e vorba de vreo 7 milioane de euro si suprasubscris de 15 ori ar insemna peste 100 de milioane. Spectaculos daca e asa. E drept ca anul asta doar Transelectrica a fost listata - au fost putine IPO si piata e intradevar avida. Totusi pare exagerata o suprasubscriere de 15 ori pentru o actiune contestata de unii brokeri :) Astept o stire oficiala

December 21st, 2006 11:34 am

Ciudata treaba a fost cu Alumil pana la urma… Eu am primit a 15-a parte din ce am cerut, altii cand au vazut ca se suprasubscrie de 10 ori de exemplu si voiau 100 actiuni au cerut 1000… Si cand cineva (CNVM) s-a sesizat si au cerut pana seara chitante (pt sumele respective corespunzatoare pt 1000actiuni) si ordinele de cumparare prin fax, no problem, s-au emis chitante, s-au trimis prin fax , si s-au anulat dupa aia… asa ca eu am primit din 100 actiuni maxim 7 iar altii au primit 100…. Cine e destept pana la urma? brokerul corect pe care il am, sau cei care a facut schema de mai sus?

adrian
December 21st, 2006 1:36 pm

Pana la urma a iesit cat se poate de prost: mi-a fost alocat de 15 ori mai putine actiuni decat am subscris (pt ca am fost corect si eu si broker-ul) iar acum CNVM a suspendat alocarile pe o perioada de 2 saptamani pt ancheta.
Pana la urma pierd pe toate partile, am vorbit cu brokerul si mi-a spus ca s-au blocat conturile pana la sfarsitul anchetei, se estimeaza ca pana in 10 ianuarie. Cu alte cuvinte tin banii aia blocati si pierd prima saptamana de tranzactionare la bursa. Incepe sa-mi para rau ca am subscris la IPO Alumil. http://new.themoneychannel.ro/stiri/Economic/CNVM_a_hotarat_suspendarea_perioadei_de_decontare_a_ofertei_Alumil.htm

December 21st, 2006 2:04 pm

Da, e urat ce s-a intamplat, dar Alumil nu are nici o vina in asta. Companiile de brokeraj din Romania care au emis ordine de cumparare fara acoperire sunt de vina. Sper ca CNVM sa-i gaseasca pe vinovati si sa-i pedepseasca ca sa se invete minte sa nu mai faca asa ceva. Sa le dea amenda maxima posibila si eventual si alte sanctiuni. Din cauza unor brokeri tampiti toata lumea are de pierdut. Oricum Adrian, daca CNVM afla ca de exemplu 80 de milioane de actiuni Alumil au fost solicitate fara sa existe bani, acele ordine vor fi anulate si vei primi nu a 15-a parte ci jumatate sau cat va ramane dupa ce se vor anula ordinele fara acoperire. Deci banii sunt blocati, dar s-ar putea sa se schimbe rata de alocare semnificativ si sa iei mult mai multe actiuni decat ar trebui sa iei acum.
Vali, mai destept e brokerul tau corect. Nu cred ca ai vrea sa tranzactionezi printr-un broker care sa faca tot felul de smecherii ilegale. Eu n-as vrea. Nu am subscris la Alumil dar sper sa fie anulate ordinele puse aiurea si sa primiti mult mai mult decat a 15-a parte. Iar CNVM ar trebui sa termine ancheta cat mai repede si sa nu lase oamenii cu banii blocati chiar la inceput de an.

Doru
January 5th, 2007 12:42 pm

Dan, din “pacate” nu vorbesc din auzite. De ex. daca cunosti pe cineva in Alumil, intreaba de “marele soft” Frame Maker, prezentat cu mare fala in IPO, daca la vazut cineva (afacere turco-greceasca deh!).Sau daca cu 2 luni inainte de iesirea la bursa ti se pare normal ca unul din cei 3 directori executivi sa-si dea demisia.
Ptr o mai buna intelegere vezi iesirea Alumil la Bursa din Grecia

January 5th, 2007 8:10 pm

Chiar nu stiu detalii interne, totusi se pare ca multora li s-a parut o actiune interesanta. Daca ar fi sa analizez intern companiile la care detin actiuni sunt convins ca as gasi o multime de hibe (de fapt si stiu cateva hibe la companii la care detin actiuni, asta nu inseamna ca o sa le vand din cauza ca nu e totul cum ar trebui sa fie)

bodnar
June 24th, 2016 5:03 pm

împrumut şi investiţii pentru toţi

Buna ziua Dl / Dna
Cum se tine si familia ta? Sper că totul merge bine pentru voi toţi.
Eu sunt doamna BODNAR CHANTALE, eu sunt originar din Franţa,
Am luat contact de la а an profesionist, eu vă
scriu pentru a solicita dvs. de servicii pentru a crea un nou loc de muncă
Asistentul personal în ţara dumneavoastră. Veţi fi responsabil pentru
gestionarea aşteptarea mea de afaceri personale în parte
activă în timp ce eu voi fi responsabil pentru partea financiară. Am
ar dori să ştiu echipamentele necesare pentru a investi în
ţara dumneavoastră, voi aştepta pentru acceptarea la ajută-mă în mea
planuri pentru investiţii în ţara dumneavoastră, va trimite toate
detalii pentru tine, de îndată ce veţi confirma cererea mea. vă rog
Aceasta este o scrisoare confidenţială. Mă aşteaptă un răspuns
favorabile. Cu respect, aveţi posibilitatea să ma contactat prin E-mail
bodnarchantale@Outlook.fr pentru
obţine mai multe informaţii.

Wulan Sari
August 8th, 2017 3:09 pm

Buna,
Numele meu este Wulan Sari Sunt din Hunedoara in Romanan. Vreau să mulțumesc mult doamnei Loana George, care ma ajutat când eram victima unei fraude în mâinile creditorilor falși. Am pierdut aproximativ (8.000 de euro) pentru că aveam nevoie de un capital mare de 25.000 de euro. Aproape că am murit, nu aveam unde să merg. Afacerea mea a fost distrusă și în acest proces aproape că mi-am pierdut fiul. Nu am putut să stau așa ceva din nou. În mai 2017, un prieten mi-a prezentat-o ​​pe o creditoră bună, doamna Loana George, care în cele din urmă mi-a ajutat să obțin un împrumut de la o companie bună și mi-a prezentat-o ​​pe CEO GARANȚIA TRUST LOAN și i-am depus cererea (45.000 euro) A fost o glumă sau o fraudă, dar am primit împrumutul meu în mai puțin de 24 de ore numai pentru 2% fără garanții. Sunt foarte fericit pentru că am fost salvat de a deveni săraci la cineva din Hunedoara în Romanan agian, așa că am sfat pe toți românii mei care urmează aici care au nevoie de împrumuturi pentru a contacta doamna Loana George prin e-mail: loanageorge11@gmail.com și vă pot asigura că veți A lua un împrumut fără pedeapsă regretă, pentru că așa am primit împrumutul meu de la Loana George ea o persoană de încredere, puteți să mă contactați dacă aveți nevoie de informații suplimentare prin e-mail: sariwulan3600@gmail.com

Încă o dată vă mulțumesc tuturor că ați citit mărturia mea și că Dumnezeu poate continua să ne binecuvânteze pe toți și să ne dea viață lungă și prosperitate

Toate cele bune

Dna Wulan Sari:

Loana George
August 8th, 2017 3:12 pm

Cauți un împrumut? Esti la locul potrivit pentru solutiile tale de credit chiar aici! GARANȚIA DE ÎNCREDERE DE CREDIT. Acordă împrumuturi companiilor și persoanelor fizice la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 2%. Vă rugăm să ne contactați prin e-mail prin:
(loanageorge@gmail.com)

*Nume
*Email
Website
Comentariu